2008-05-03

bong gabriel's "ang aking awitin"

the song may be more popularly known to be sung by Side A. and jan recently told me that it has been remade once more and found the new version "kadiri." i asked if it was sung in a "kulot-kulot" manner typical of up and coming artists wanting to prove their voice prowess. he answered in the positive. ugh. kadiri nga kung ganun. but then, i checked out the new version. apparently it was sung by Pinoy Dream Academy Ronnie Liang. it wasn't as bad as jan judged it to be, but it failed to convey the heartfelt emotions the song contained.

"ang aking awitin" is one of my favorite original pilipino music of all time. i haven't heard bong gabriel sing it himself (heck, i don't think i even know what the dude looks like), but when noel cabangon strums the intro to this song and starts singing with that beautiful voice of his, i can't help my heart strings from being pulled. the song is so sincere and earnest... it's quiet tone says a million other things. even the repetitious "la la la la..." conveys meaning for me.

and maybe i'm just sensitive about it because it has a personal meaning for me since it was the song that made me really notice jan for the first time. hehe!

Ang Aking Awitin
Bong Gabriel

Lyrics:
Bakit di ko maamin sa iyo
Ang tunay na awitin ng loob ko
Di ko nais mabuhay pa kung wala sa piling mo
Ngunit di ko pa rin maamin sa iyo

Di malaman ang sasabihin 'pag kaharap ka
Ngunit nililingon naman pag dumaraan na
O ang laking pagkakamali
Kung di niya malalaman
Sa awitin kong ito ipadarama

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la
Sa awitin kong ito ipadarama

At kung ako'y lumipas at limot na
Ang awitin kong ito'y alaala ka
Awitin ng damdamin ko sa iyo maiiwan
Sa pagbulong ng hangin ng nakaraan
O sa pagbulong ng hangin ng nakaraan

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la
Sa awitin kong ito ipadarama

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la

La la la la la la
La la la la
La la la la la la la la
Sa awitin kong ito ipadarama

1 comments:

red said...

Thank you very much for this information.
sohbet